TLZone Forums banner

101 - 120 of 10570 Posts

·
Registered
6,760 Posts
Är det nån av er som har nån shims-box som man kanske kan få köpa sig ett par enstaka shims av ifall det behövs? Känns så fett onödigt att köpa en hel box... Fast jag vet ju iofs inte hur mycket det är i en sån. :O

·
Registered
1,467 Posts
Aha så man trimma bilig & bra :thumbup
Har du månne sugit i dig en husets röda eftersom du är så snäll :laugh
HeHe Nää jag är ju ingen vinalkolist,men jag har käkat pepparkaka och kall mjölk o det ska man ju bli snäll av :bitchslap
Men jag vet vad du vill göra med dina delar och det här är ju ett billigt sätt att få snurr på bitarna.ett par loppor o du har 15 kusar extra i ett nafs när du ändå har motorn på bänken.:devious samtidigt som du går igenom skicket på den. en najs slip till kompressorn och ett par roterande filar :) nästan gratis ju sedan kan du kolla mina toppar och jämföra på lite bilder o sätta igång o slipa.
Skicka in kammarna till Terry för moddning,han har mina spec för ex.kammarna kvar (billigt) sedan så lägger du mina ex.axlar i frysen och värmer dina ex.kammar och skiftar dreven eller om du låter Terry göra jobbet när kammarna ändå är där.Mekar sedan bort allt skit på dom som decompen o sissor gear.Efter det så tjackar du lite nya packningar och kolvringar så är motorn som ny med lite mer power i.Lätt som en plätt o klart som fen att du måste göra det,portningen är ju gratis eftersom du kopierar mina (eller snarlikt eftersom det är en S),där tjenar du 6000 spänn.Tänk om gör rätt :)

·
Registered
1,467 Posts
Är det nån av er som har nån shims-box som man kanske kan få köpa sig ett par enstaka shims av ifall det behövs? Känns så fett onödigt att köpa en hel box... Fast jag vet ju iofs inte hur mycket det är i en sån. :O
Jag har ingen ännu,men är på gång att försöka skaffa en sooon.

·
Moderator,
14,795 Posts
Discussion Starter #104
Jag har ingen ännu,men är på gång att försöka skaffa en sooon.
Kalas då kommer jag förbi med lim i nävarna :devious

·
Registered
1,467 Posts

·
Moderator,
14,795 Posts
Discussion Starter #106
jajjeman om det innebär ett shims eller två :laugh

satt just och funderade på om jag skulle ta dremeln och slipa om mina kammar själv :devious

·
Registered
1,467 Posts
jajjeman om det innebär ett shims eller två :laugh

satt just och funderade på om jag skulle ta dremeln och slipa om mina kammar själv :devious
Ja kan du inte göra det,en radikal duration så ventilerna står som på en ungtupp :laugh

·
Moderator,
14,795 Posts
Discussion Starter #108
Ja kan du inte göra det,en radikal duration så ventilerna står som på en ungtupp :laugh
kan du lita på :devious eller så tar jag vinkelslipen så går det fortare :laugh

·
Registered
1,467 Posts
kan du lita på :devious eller så tar jag vinkelslipen så går det fortare :laugh
Men Lasse du vet väl att "fort" inte är bra,utan uthållighet med så få tappade sugar och lång tid uppskattas mest.Sen har storleken ingen betydelse så länge man inte har en minidremel att leka med.:dowhat
Måste Morfar TLRR lära dig det :banghead

·
Moderator,
14,795 Posts
Discussion Starter #110
Men Lasse du vet väl att "fort" inte är bra,utan uthållighet med så få tappade sugar och lång tid uppskattas mest.Sen har storleken ingen betydelse så länge man inte har en minidremel att leka med.:dowhat
Måste Morfar TLRR lära dig det :banghead
Blir nog lättare för dig att bara ge mig dina trimmade orginal avgaskammar från Terry Shepherd än att lära mig något :devious

·
Registered
1,467 Posts
Blir nog lättare för dig att bara ge mig dina trimmade orginal avgaskammar från Terry Shepherd än att lära mig något :devious
Kan jag väl göra,om du ger mig Vandrivers cleare clutch cover så :devious

·
Moderator,
14,795 Posts
Discussion Starter #112

Det är faktiskt ett Hinkel orginal från det första grupp köpet :hail

·
Registered
7,318 Posts
Now, cmon guys...................you cant tell me those are real words your all typing.

I can do that by just going a little crazy on the keyboard and pretending to be a typist.........look..............

kjhrkfa lieyrlb ow843r0

·
Moderator,
14,795 Posts
Discussion Starter #114
:laugh well Dave it sure is real words :yes

·
Moderator,
14,795 Posts
Discussion Starter #116
and U don´t wanna know :laugh

·
Registered
6,760 Posts
I am not going to ask what it is. :laugh
Ehh... It's swedish. :dowhat

On the other hand, you don't wanna know what it means. :devious :laugh

·
Registered
1,751 Posts
Vi ska ge oss på vandriver snart och säga åt honom att han ska göra 2 st åt oss.
Jag måste ha ett nytt...

·
Registered
1,467 Posts
Vi ska ge oss på vandriver snart och säga åt honom att han ska göra 2 st åt oss.
Jag måste ha ett nytt...
:) jaa jag är på + retainers.

·
Registered
6,760 Posts
Jag måste ha ett nytt...
Vad var det de kostade?

101 - 120 of 10570 Posts